Muidu üliviisakad, vaiksed ja tagasihoidlikud, tähelepanelikud ja hoolivad jaapanlased muutuvad liikluses ja ühistranspordis justkui teiseks inimeseks.
Metroos on üsna tavaline, et inimene siseneb, jääb ukse ette seisma ja eks Sa siis vaata, kuidas Sa temast väljumisel või sisenemisel mööda saad. Seda isegi siis, kui rong on praktiliselt tühi. Samas on metroos keelaud (või siis igal juhul halb toon) telefoniga rääkimine, kuna see võib teisi segada. Tipptundidel on paljude rongide esimesed vagunid mõeldud ainult naistele, vältimaks olukorda, kus ülitihedas rahvasummas mehed end nende vastu suruks.
Rahulikumal ajal on metrood väga mugavad, tipptundidel muutuvad need aga tohutuks trügimiseks, kus kellelgi pole eriti aega üksteisega arvestada.
Tänaval on ilma foorita ülekäigurajad tihti pigem julgete pärusmaa. St autod peatuvad küll, aga seda alles siis, kui Sa ülekäigurajale astud. Lihtsalt raja servas seistes võid vahel ootama jäädagi.
Kuna mobiiliga rääkimine on autoroolis keelatud, siis ei ole harv vaatepilt, kus mõni auto jääb lihtsalt keset liiklust seisma, paneb peale ohutuled ja peab oma telefonivestlust. Ma ei ole päris kindel, kas selline teguviis just ohutu on...
Kui Tallinnas räägitakse, et rattateid on vähe, siis Tokyos need praktiliselt puuduvad. Ratturid, keda tuleb üha juurde, sõidavad seal, kuhu nad parajasti mahuvad: auto- või siis ülikitsastel kõnniteedel. Samas liiklus ei ole, arvestades Tokyo elanikkonda, eriti suur, mistõttu on see kõik isegi talutavam, kui võiks ette kujutada.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar